Command and Conquer – reinviat cu ajutorul HTML5

Evolutia browserelor este una dintre cele mai rapide evolutii software. Concurenta face minuni si in acest caz, dar mai important cred ca este impactul tehnologiilor web. Pe masura ce internetul a devenit o industire, tehnologia a inceput sa depaseasca bariera dupa bariera.

Aproape orice task poate fi realizat in browser. Chrome OS chiar se bazeaza pe acest lucru. Toate aplicatiile de pe calculator au o alternativa web-based, iar o data cu evolutia cloud-storage-ului, nici nu mai avem nevoie de HDD-uri cu capacitati de stocare ce au devenit, in timp, exagerat de mari.

Acest lucru a determinat chiar cautarea de noi tehnologii pentru care nu atat spatiul de stocare este important, cat viteza de acces, de scriere sau de citire primeaza. Binteinteles, ma refer la SSD-uri, dar despre ele, intr-un articol viitor.

Astazi ne vom reaminti impreuna un joc clasic: Command and Conquer (Tiberian Dawn) care a ajuns sa fie portat in browser gratie tehnologiilor HTML5.


Jocul este unul de tip RTS (real-time-strategy) si imi aduc aminte ca l-am jucat pe un 486 cu Windows 95, dar din cate stiu, a rulat cu succes si pe MS-DOS.

Ei bine, versiunea din browser este dezvoltata de Aditya Ravi Shankar si nu cred ca are vreo licentiere a celor de la Electronic Arts (compania care detine in acest moment drepturile de autor pentru acest joc).

Momentan este intr-o versiune beta: v0.3d, dar jocul chiar pare a avea potential. Cum am deschis fereastra nu m-am lasat pana nu am curatat harta de inamici (nu dureaza mult).

Command and Conquer html5

Pentru inceput avem doua tancuri si un vehicul pentru creearea bazei. Apoi putem construi centrale electrice, fabrici, depozite, etc.. In cateva minute am retrait cateva amintiri.

Command and Conquer html5

Insa inamicii sunt destul de putini si de anemici, iar harta este foarte mica. In cateva minute am primit mesajul de final de joc.

Command and Conquer html5

Insa planurile pentru dezvoltarea sa nu se opresc aici, pe lista fiind adaugarea de unitati si nivele, precum si un multiplayer online.

La final, dau linkul catre joc mai departe. Distractie placuta!

Command and Conquer HTML5 Page (este de preferat sa folositi Firefox sau Chrome pentru o experienta cat mai pozitiva; in Internet Explorer 9 nu a trecut de loading screen desi Cut The Rope a mers fara probleme)

Nota: Command and Conquer Red Alert este, de ceva timp, gratuit.

via htg

5 thoughts on “Command and Conquer – reinviat cu ajutorul HTML5”

  1. E okey jocul, insa nu e nimic deosebit la el… adica, doar numele. Sunt jocuri de tip miniclip mult mai „dovedite” decat asta daca e sa ne luam dupa elementele tehnice :-??

  2. @Ciprian: majoritatea jocurilor miniclip sunt Flash, care din punctul meu de vedere este o tehnologie invechita si greoaie. In schimb HTML5 cu JS este o combinatie mult mai interesanta. Tocmai de aceea orice mic experiment care va duce la utilizari din ce in ce mai interesante, merita toata atentia :D.

  3. Mergea bine joculetu. S’a incarcat foarte repede … etc
    Cel mai mult ma enerveaza flash si java (mai ales java) … deoarece pot sa zic ca tot ce e facut in aceste sisteme, pe un procesor single core = maximum lag….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*