Crysis 2 Review – Spoiler Alert

Ei bine, daca colegul nostru Florin,a deschis subiectul printr-un preview Crysis 2 ,eu m-am gandit sa continui discutia si sa va ofer acest Review al jocului Crysis 2. De fapt va fi putin mai mult de atat, deoarece vom intra si pe partea tehnica putin.

Parerea personala despre ultimul titlu din serie?

Sincer, mie mi se pare cel mai bun shooter din ultimii ani. Se pare ca in ciuda gurilor rautacioase… echipa de la Crytek chiar a lucrat separat la versiunea de PC, astfel ca avem tessellation (tehnologie folosita in redarea de detalii) in comparatie cu variantele pentru console, unde lipseste in totalitate.

Engineul grafic – CryEngine – este foarte bine optimizat chiar daca lumea il considera v2.5 nu v3 (si eu sunt printre ei). Atat de bine este optimizat jocul incat imi merge chiar si mie pe un nVidia 8500GT 512 DDR2, ceea ce sincer nu ma asteptam. (e adevarat ca pe gamer, si rezolutie 800×600 windowed – cat sa ceri de la asa placa? Cu toate astea, grafica este foarte buna, am fps-uri decente si nu am avut probleme sa agate sau chestii de genul).
Nu inteleg totusi de ce au optat pe nivele de detalii grafice (Gamer, Advanced si Hardcore) in schimbul setarilor customizabile. De altfel si nivelul Ultra lipseste.

Gameplay

Bun… sa trecem peste partea tehnica, care poate nu va intereseaza foarte mult, si sa intram putin pe domeniul gameplay-ului. Aceasta este o alta dovada ca s-a lucrat cu interes si la versiunea de PC, pentru ca are un gameplay foarte, foarte fluid, tastele sunt alese cu cap, functiile la fel.

Nanosuit-ul v2 este mai mult decat imbunatatit, astfel ca Power include acum Fast-mode si se activeaza automat cand folosim functii precum jump, grab (an enemy) si respectiv run. Modul Cloak (vechiul Invisibility) poate acum suporta mai multe activitati gen fast-run, stealth kill, reaload/change weapon. De asemenea si modul Armor este mult mai eficient in comparatie cu v1. Imbunatatita este si functia View, ce va permite sa vedeti amanuntit situatia pe harta (unde sunt inamicii, armele, munitia, punctul de interes al misiunii curente).

O functie noua si foarte, foarte impresionanta, este modulul “Nanosuit vision”. O vedere termo-sensibila ce va ajuta sa detectati inamicul in situatii cu vizibilitate redusa.

Un alt plus adus nanosuit-ului din Crysis 2 este si posibilitatea de upgradare a functiilor acestuia prin cumpararea de module. Acestea se cumpara cu nanocredite, ce se pot colecta de la cadavrele extraterestrilor. Acestea pot fi foarte folositoare, astfel ca avem un upgrade ,cel mai important de altfel, ce odata achizitionat permite regenerarea energiei necesara nanosuitului dar si a vietii mult mai rapid in timp ce consumul de energie al costumului scade.

Tot la game-play pot spune ca AI-ul nu a evoluat foarte mult, dar chiar si asa eu il consider probabil cel mai evoluat AI, macar din categoria shooterelor.

Story-line

Eu cred ca e printre putinele shootere care chiar are un story-line destul de solid. E adevarat au adoptat si ei moda cu cinematics peste cinematics, dar cred ca fara ele jocul nu ar fi avut acelasi farmec, ele avand un rol important in sustinerea story-line-ului.

Povestea e destul de interesanta, si putin neasteptata. Eu credeam ca Prophet si ceilalti “eroi” din seriile trecute vor veni in New York sa salveze impreuna umanitatea de la invazie.

*Apropo, Prophet s-a sinucis,din motive pe care nu sunt sigur ca le-am inteles in totalitate, cred ca datorita greutatilor ce le purta in spate… toata treaba asta cu invazia, costumul (care o sa vedeti ce-i cu el), tradarea din partea superiorilor… *

Se pare ca nu a fost asa, si am avut… placuta surpriza (cred) sa aflu ca tu joci in pielea unui personaj total necunoscut, pe nume Alcatraz, ce are fericita onoare sa se foloseasca de costumul lui Prophet. De ce zic fericita? Pentru ca pe langa celelalte costume, acesta este mai special. Tineti minte ca in Crysis, Prophet a intrat in barlogul extraterestrilor ce statea frumos ascuns, in hibernare intr-un munte? Ei bine, din ce am inteles, acel costum poarta ADN-ul originar extraterestrilor si este singurul care s-a impacat bine cu el,devenind un costum biogenetic. Se pare ca tot acest costum, este si singurul ce poate porni secventa de auto-distrugere a extraterestrilor. De fapt nu este chiar o activare secventiala, este mai mult o suprasolicitare a sistemului vital extraterestrilor, costumul adaptat la sporii Ceph (rasa extraterestra) generand un fel de antidot pentru eliminarea acestora din organismul purtator al costumului.

Echipa Crytek chiar a reusit sa ma surprinda placut, dovedind cu adevarat ca au originalitate, astfel ca vom avea ocazia sa aflam ca presedintele USA nu este marele erou ce conduce armata spre victorie – vechiul cliseu folosit prin majoritatea filmelor/jocurilor ce isi au actiunea undeva pe taramurile Americii – ci din contra, el considera ca extraterestri, prin aceasta invazie s-au intors sa recupereze ce este al lor, iar el (presedintele) vrea acest costum special doar pentru el, cu scopul de a se integra printre extraterestri, avand un oarecare pact cu ei daca le inapoiaza costumul, sau cel putin asa crede el 😉 .

La finalul jocului vom afla ca acest costum nu este doar cheia spre supravietuirea omenirii, ci este si purtatorul lui Prophet, mai exact a constiintei acestuia ,a sufletului, a psihicului (ziceti-i cum vreti), iar personajul nostru Alcatraz nu este decat purtatorul fizic al costumului. Se pare ca tehnologia folosita in crearea acestui costum era atat de avansata incat a acaparat intelectul iar Prophet, ce a fost obligat sa se sinucida deoarece corpul sau fusese infectat cu “samanta” rasei Ceph, si trebuia sa rupa legatura extraterestrilor cu costumul.

In cele din urma Alcatraz ia locul eroului in poveste, si isi atribuie numele de Prophet, menirea lui de acum in colo fiind sa duca la bun sfarsit ce originalul Prophet a inceput, si anume exterminarea extraterestrilor, oprirea invaziei, si salvarea omenirii.

Cine este Alcatraz?

Ei bine un puscas marin ce a avut norocul sa fie pe moarte in fata lui Prophet cand acesta a hotarat sa rupa legaturile dintre trupul sau si costum.

Concluzii

Jocul in sine este unul foarte bun, cinematic-urile sunt facute cu cap,dar parca totusi este mult prea scurt. Este mai scurt chiar si decat Crysis Warhead. Insa avem o consolare, omenirea nu se afla doar in New York,deci atata timp cat mai exista un extraterestru undeva pe glob,vom aveam o continuare a seriei.
Sper ca v-ati bucurat si voi de joc la fel de mult ca si mine. Eu il consider cel putin GotY (Game of the Year).

PS: O singura nelamurire am.. in tot jocul asta,eu (personajul) am fost singurul cu un astfel de costum, pe cand in Crysis si Crysis Warhead aveam o echipa intreaga dotata cu asa jucarie, ei unde sunt? Nu i-am vazut sa-mi ofere vreo mana de ajutor. Urat din partea lor ca stau ascunsi :).

PPS: In legatura cu setarea detaliilor grafice, un fan binevoitor a creat un tweak ce va permite sa va customizati nivelul de detalii grafice din joc.
Acest tweak il gasiti aici.

Ciprian este un cititor cu vechime pe acest blog si cel mai nou membru al echipei Windows 7 Bucharest. Se va ocupa in special de sectiunea Hardware dar a facut o exceptie cu acest prim articol pentru un joc preferat. Speram la o colaborare cat mai indelungata.

8 thoughts on “Crysis 2 Review – Spoiler Alert”

  1. Ciprian daca ai fi fost atent,Prophet zice ca “ne-ai transformat in morti ambulanti”…bine more or less,you get the point,probabil au murit,probabil au pus extraterestrii mana pe corpul lor sau cine stie or fii vazut-o pe Naomi si s-au sinucis :))…eu de 3 ori am terminat jocul,iti recomand sa il mai termini cel putin odata,dar la cea mai grea dificultate :-).

  2. Nu e rau… se putea si mai bine, si ma refer ca trebuia sa iasa din umbra consolelor. Nu are salvari si nu are nici poveste alternativa. Daia inca imi place DeusEx (dupa mine cel mai bun joc shoter-rpg, cu poveste si tot tacamul). Mai puteau fi introduse locuri din care sa faci capcane (nu doar sa dai cu piciorun’gard), armele sunt destul de sarace (adica ma asteptam si la arme inteligente sau drone sau etc cu nanotehnologie), povestea nare decat un final (e adevarat ca e obositor cu mai multe.. nu? ), samd. Altfel recunosc ca m-a tinut 2 zile legat de mouse (10 ore pe normal). A avut si un bug odata, cocotat pe o gramada de moloz nu mai puteam inainta, alienii ma ignorau iar eu ipuscam niste pereti invizibili. Insa mi-am satisfacut nevoia de “silent assasin” la greu cand mi-am upgradat nanosuit-ul pe cloak la maxim. Merita un 8 (normal ar fi 7 … dar). :)

    1. PS: si mi se pare mie ca de cate ori activez cloak-ul se aude un sunet care imi aduce aminte de … Predator.. ? (paranoic face smile)

  3. @Dan: Intradevar,ai dreptate,dar acolo face referire la propriai persoana… “I’m used up,i’m a dead man walking. I’m… contaminated”
    @iosys: Sincer,daca nu ar fi existat aceste upgradeuri cu ajutorul carora modul camuflaj sa isi mareasca eficienta nu cred ca as fi terminat prea curand… Nu stiu de ce,dar parca nu m-a atras la fel de mult ca precedentele sa ma “impusc” cu inamicii,am vrut mai mult sa trec pe langa ei,cu scopul clar si bine definit de a vedea urmatorul cinematic :)

  4. In primul rand bun review. Foarte personal deci se vede ca ti-a placut mult jocul si ma bucur. Sa incerci si multiplayer si te asigur ca e o experienta extraordinara. Mie unu imi place mai mult multiplayer-ul decat single player.
    Foarte bun joc. Intr-adevar s-au axat si pe console fiindca asta se vinde acum si trebuiau sa isi scoata si ei banii. Legat de tessellation nu stiu ce sa zic dar din cate stiu eu jocul e strict dx9 tocmai datorita faptului ca engine-ul este facut si pentru console si ma refer mai ales la xbox fiindca codarea se face la fel pe xbox si pc. Deci tessellation, fiind o functie gasita strict pe dx11, nu cred ca este prezenta in joc. Aici un punct in minus pt developeri care au preferat sa nu forteze la maxim tehnologia existenta pe pc-urile de azi tocmai pentru a-si face munca mai usoara (tocmai din aceasta cauza lipsesc si optiunile mai detaliate de customatizare a jocului in ceea ce priveste grafica). Tot ce este in plus fata de primul joc este lighting-ul care e imbunatatit dar daca te uiti atent o sa observi ca unele texturi se vad mai bine in primul Crysis, pe dx10, pe setari maxime, decat in jocul de fata. Ii ajuta foarte mult si faptul ca Crysis 2 numai este open sandbox si fiind spatiul mai mic texturile sunt mai compacte iar spatiul pare mai plin si mai detaliat. Dar pana la urma asta e. Este un joc bun si multora le va placea si asta conteaza mai mult :D.
    Numai bine.

  5. are cineva vreo idee de ce in anumite momente din joc si cateodata cand se incarca nivelul iese din joc (crash) iar alta data imi da o eroare: Cryengine 3 memory allocation failed…
    multumesc anticipat!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>