Nu de mult a fost lansat mult mediatizatul Dead Space 2, proiect al celor de la Visceral Games in colaborare cu EA, sequel pentru primul Dead Space. Acesta din urma a fost un joc destul de bun, apreciat mai ales de fanii combinatiei horror-sci-fi- shooter. Actiunea din primul joc se petrece pe planet-cracker-ul USG Ishimura, jucatorul fiind pus in pielea lui Isaac Clarke, mecanic care impreuna cu o echipa raspunde la mesajul de ajutor al inginerilor de pe statie. Odata ajunsi aflam ca Ishimura nu sufera de o defectiune obisnuita si lucrurile se precipita destul de rapid. Mai multe nu va povestesc despre Dead Space fiindca nu vreau sa va stric surpriza de a afla singuri.
In Dead Space 2 actiunea se muta pe statia spatiala The Sprawl. Aici jucatorul este motivat de dorinta de a investiga mai bine incidentele ce se intampla in titlu. Ei bine, la fel ca si in primul joc, aceste lucruri nu merg niciodata asa cum au fost planuite si inca o data suntem pusi in situatia de a lupta cu valuri si valuri de necromorfi. Tot referitor la poveste va pot spune ca numeroasele log-uri audio ofera ceva detalii in plus despre poveste si incearca sa transmita putin din disperarea fostilor locuitori ai statiei. Isaac este bantuit si el de amintiri si halucinatii din episodul trecut si vom putea observa cum influenteaza acestea personalitatea lui.
Gameplay-ul din Dead Space 2 a suferit ceva modificari fata de primul titlu. In primul rand putem sa il vedem mai mult pe Isaac la fata, iar developerii s-au gandit sa ii dea si o voce protagonistului. O idee buna care adauga un pic la sentimentul de imersiune. Bataliile cu bosii sunt in continuare un deliciu mai ales cand tinem cont de dimensiunea acestora. Per total jocul are un ritm mai accelerat fata de primul titlu. Acest lucru se observa cel mai mult la durata jocului. Dead Space 2, desi are 15 capitole fata de cele 12 ale lui Dead Space, este foarte scurt, astfel incat un jucator care a incercat si titlul anterior “va fuma” acest sequel in aproximativ 6-7 ore.
Atmosfera este un pic mai sumbra de aceasta data dupa parerea mea. Acest lucru se datoreaza in parte si faptului ca AI-ul a fost putin regandit, alaturi de scenele de intensitate maxima. Acum o sa gasiti mai multa diversitate in abordarea inamicilor fata de primul joc, unde dupa cateva capitole puteam foarte usor sa intuim urmatoarea gaurica de unde o sa sara un nenea necro.
Armele din joc constituie inca un punct de aditie fata de titlul precedent. Normal ca o sa regasim majoritatea armelor din primul joc dar unele au suferit modificari. De exemplu pulse rifle-ul are echipat un lansator de grenade. Costumul lui Isaac a suferit si el modificari cum ar fi aditia propulsoarelor care ne ajuta sa ne miscam mai bine in conditii de gravitatie zero. O alta componenta noua este nail gun-ul, perfect de altfel pentru a “capsa” inamicii de pereti. Power Node-urile au ramas si ele prezente in joc desi personal am fost putin dejamagit de implementarea lor. In sensul ca daca vrem chiar si numai sa ii dezvoltam la maxim costumul lui Isaac, vom fi nevoiti sa vizitam campania si a doua oara. Pentru asta avem si optiunea new game plus care ne permite sa reluam jocul pastrand practic acelasi Isaac.
Grafic vorbind, jocul se prezinta destul de bine desi engine-ul a ramas acelasi. Au fost aduse inbunatatiri mai ales pe partea de lighting. Pot spune impacat ca environment-ul intalnit in Dead Space 2 este de departe cel mai infricosator si claustrofobic, desi unele nivele sunt destul de deschise. Jocul stie sa profite la maxim de dinamica umbrelor, iar accentele sonore adauga si mai mult la aceasta experienta de neuitat. Va va fi frica si veti fi surprinsi de multe ori.
Pe partea de multiplayer lucrurile stau putin diferit. Desigur este o aditie bine venita si ajuta la o justificare mai buna a pretului insa acesta este plin de probleme cum ar fi lipsa de jucatori sau efectiv modul de desfasurare, ce poate provoca uneori destul de mult haos printre jucatorii noi.
Pe acest mod de joc putem sa trecem fie de partea oamenilor sau de partea necromorfilor. Ideea este ca oamenii au de indeplinit obiective pe cand necromorfii nu au nimic altceva de facut decat sa ii vaneze pe acestia din urma. Echipele sunt destul de prost balansate si acest lucru strica foarte mult din ceea ce ar fi fost o experienta interesanta.
In concluzie Dead Space 2 este un sequel destul de reusit. Producatorii au decis sa nu riste prea mult si au preferat sa perfectioneze experienta din jocul trecut si sa asculte sfaturile fanilor in mare parte. Grafica de exceptie, sunetul perfect ales si aditiile importante ce i-au fost aduse fac din Dead Space 2 un titlu vrednic de o vizita. Doar sa aveti grija atunci cand se stinge lumina. 😉
Numai bine !
Bun era de scriai si despre resursele pe care le cere jocul
minim specs req gasesti oriunde pe net. un review nu in asta consta
Salut! Nu sunt un împătimit al jocurilor dar îmi place modul cum faci descrierea acestora! Am mai spus și mă repet: poate vii cu astfel de postări, dar mai des! 😉
Mersi frumos.
Ma bucur ca iti plac review-urile mele mai ales daca zici ca nu prea esti un impatimit al jocurilor.
Legat de cealalta problema pot sa zic doar ca eu vreau sa pot posta cat mai mult dar timpul nu este de partea mea. Oricum incerc mereu sa ma organizez din ce in ce mai bine si sper sa pot mari un macar un pic ritmul postarilor.
Numai bine 😀